Daybreak Game Company

Z Just Survive Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Daybreak Game Company (DGC) wcześniej znane jako Sony Online Entertainment to Amerykańskie studio zajmujące się tworzeniem gier, między innymi H1Z1. Odpowiada również za prace nad silnikiem Forgelight.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Studio zostało stworzone w 1995 roku przez Johna Smedleya jako Sony Online Entertainment (SOE). Współpracowało ono z Sony Interactive Studios America nad wspólną grą MMORPG nazwaną później Everquest. W Kwietniu 1998 SOE zostało połączone z Sony Online Vetures oraz Sony Pictures Entertainemnt a w ciągu kilku miesięcy dołączyli do nich również producenci z 989 Studios. Pracowali razem nad wieloma projektami, które ostatecznie miały się tylko ukazać na konsoli PlayStation. Everquest został wydany w roku 1999, a jego premiera była ogromnym sukcesem i przyniosła bardzo duży zysk, który pozwolił na wydanie kolejnych gier. Rok później SOE rozpoczeło współpracę z Lucas Arts a ich zadaniem było stworzenie gry o filmie Star Wars. Ta się ukazał 3 lata później, i została nazwana Star Wars Galaxies.

W 2003 roku studio zaczeło odkrywać wcześniej mniej znane kategorie gier, takie jak MMO. Postanowili oni wydać grę Planetside oraz Everquest Online Adventures. Obie gry nie przyniosły zbyt dużej popularności, aczkolwiek SOE było usatysfakcjonowane ostatecznymi wynikami sprzedaży. W roku 2004 Everquest stało się sequelem. Powstało do niego wiele dodatków i urozmaiceń, ale ostatecznie nie był bardzo rozchwytywaną grą.

Rok 2006 był dość specjalnym ponieważ Sony Online Entertainment stało się osobną firmą, działającą pod skrzydłami Sony. Przez następne kilka lat spółka wydała kilka gier na które dostała licencję. W 2009 wszystkie produkty zostały wydane na platformie Steam, co zauważalnie poprawiło wyniki sprzedaży firmy. Wiele następnych gier (m.in Planetside 2 oraz H1Z1) zostały/aną wydane jako gry Free to play co oznacza, że sama gra jest za darmo ale pojawiają się w niej mikropłatności.

Drugiego Lutego 2015 roku studio zostało wykupione przez prywatnego inwestora Columbus Nova, który postanowił zmienić markę na Daybreak Game Company. Wszystkie wcześniej wydane gry zostały pod kontrolą DGC. Przejęcie pozwoli firmie na tworzenie gier pod konsolę Xbox. Transformacja niestety wpłynęła na posady wielu pracowników.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Zaczynając od najnowszej:

  • H1Z1
  • EverQuest Next
  • Landmark
  • PlanetSide 2
  • Bullet Run
  • PayDay: The Heist
  • Magic: The Gathering
  • DC Universe Online
  • Fortune League
  • Star Wars: Clone Wars Adventures
  • Peggle
  • Free Realms
  • Bejelewed 2
  • Pirates of the Burning Sea
  • Vanguard: Saga of Heroes
  • Untold Legends: Dark Kingdom
  • CashGuns Chaos
  • PoxNora
  • Field Commander
  • Untold Legends: The Warrior's Code
  • Champions: Return to Arms
  • Everquest II
  • Lords of EverQuest
  • Zuma
  • Star Chamber: The Harbinger Saga
  • Everquest Online Adventures: Frontiers
  • Star Wars Galaxies
  • Planetside
  • EverQuest Online Advetures
  • Cosmic Rift
  • Infantry
  • EverQuest
  • Tanarus